Индустрията подценява потенциала на цветните уплътнители

от | 11.07.18 | Статии

Нови цифри, обявени от специализирания производител на уплътнители във Великобритания, Extrudaseal, показват, че черният цвят остава все още доминиращ за техните продукти. Според анализа има малко промени в предлагането на уплътнители през последните две години, като решените в черно заемат 92% от всички продадени уплътнения за прозорци и врати през 2016 и 2017 г.

Бялото е следващият най-предпочитан цвят, който представлява 4,5% от продажбите през 2016 г. с лек спад в популярността до 4,2% през миналата година. Сивите уплътнители остават следващите най-силно представени, което представлява приблизително 2% от продажбите през 2016 г. и 2017 г., докато кафявото е приблизително 1%.
Металните уплътнители съставляват 0.2% от продажбите през 2016 г. и 0.1 през 2017 г., а останалите 0.3 до 0.7%, са произведени по специални поръчки.

Пол Джеймс, директор продажби на Extrudaseal, казва: „Може би малко разочароващо, търсенето на цветни уплътнители беше в застой през миналата година, въпреки цялостното увеличение на обемите. От цветните уплътнители, които доставяме, антрацитното сиво е най-популярното – което е пряко отражение на популярността на този цвят навсякъде наоколо.“ „Като цяло, възможността да се увеличат продажбите на ауминиева дограма чрез играта с цветовете на уплътненията и рамките, не се използва нито от производителите, нито от търговците. „

Extrudaseal се превръща в самостоятелна компания през 2012, и произвежда уплътнители за компании като Smart, ALUK, Metaltech, Senior и др. Диапазонът на производството им включва повече от 1000 цвята, но не се използва.
„Иронията е, че продуктовата диференциация при прозорците и вратите в производството и търговията на дребно, е много трудно постижима „, продължава Пол Джеймс .

„Ние знаем, че цветните уплътнители работят добре за тези клиенти, които го използват, защото те ни казват за това. Съчетавайки цвета на уплътнителя с този на рамката, независимо дали е сив, бял или някакав друг, постигаме силен ефект, който намалява видимостта му, така че уплътнителят сякаш „изчезва“ в рамката, и това прави огромна разлика във визията на крайния продукт на съвсем незначителна цена „.

Това се отнася например за уплътнението в цвят „сребърен металик“, разработено в компанията, за да съвпадне с цвета на актуалното сребърно прахово покритие за прозорци и врати, които представляват приблизително 0,1% от продажбите миналата година.

„Цифрите са ясни – черните уплътнители остават предпочитани от повечето от нашите клиенти. Но това означава също, че разполагаме с възможност, която остава неизползвана. Ние сме в състояние да произвеждаме уплътнители в повече от 1000 цвята RAL, които дават осезаема възможност за диференциация на нивото на търговията на дребно. Това е истинска възможност за компаниите от сектора да се отличат с разпознаваем и различен продукт на един пренаселен пазар.“