Шишеджам ще инвестира в изграждането на нов завод в Турция

от | 14.02.17 | Новини

Шишеджам,  водещ турски производител на стъкло, обяви нова инвестиция в изграждането на завод за производство на стъкло в Турция.

Глобален играч на световния пазар за стъкларската промишленост, Шишеджам Груп, ще инвестира 100 милиона евро в нов завод в Турция.

Новият завод на Шишеджам ще заеме второто място в производството на стъкло в Турция. Първият, който се намира в Гебзе, югоизточно от Истанбул, е за производството на фибростъкло и доставя продуктите си на клиенти от цял свят.

Фибростъкло е основният компонент за много индустрии, основно за автомобилната и текстилната промишленост.

Уникалните свойства и характеристики на фибростъклото му позволяват да замени други конвенционални материали в производство на различни продукти. Високата якост на натиск и опън, устойчивостта към химични и биологични въздействия, устойчивостта към топлина и негоримостта го правят универсален материал за много видове индустрии. Когато го нагряват до 250-300 С фибростъклото запазва своята сила, за разлика от органичните влакна, които се разрушават при тази температура. Освен това то притежава високи звуко- и топлоизолационни свойства, което го прави незаменимо при производството на шумоизолационни материали.

Технологията за производство на фибростъкло е подобна на производството на стъкло.
Новият завод за производство на фибростъкло се намира в Балъкесир  в северо-западната част на Турция, в непосредствена близост до индустриалния регионален клъстер, в който е концентрирано около 80% от производството на вятърна енергия.

Заводът ще с производствен капацитет от 70000 тона годишно. Планирано е да започне работа през втората половина на 2018 г. и ще произвежда фибростъкло под формата на нишки, бобини, които ще бъдат използвани в производството на термопанели, фенолни накладки, армиран гипсокартон и т.н.

Основните сегменти на консумация на фибростъкло са – вятърната енергия, автомобилната, транспортната и морската индустрия, текстилната промишленост и строителството. Производство на новия завод е насочено предимно към нуждите на клиентите в Европа. Това ключово инвестиционно решение говори за намеренията на Шишеджам да остане ключов доставчик на фибростъкло за Европа и света.

Производство на Шишеджам е представено в 13 страни. Инвестицията се явява стратегическо решение за развитието на холдинга и укрепване на позициите му в света. Подобна диверсификация се наблюдава в други водещи производители на стъкло в света, които могат да се считат логична стъпка по пътя към развитие и разширяване на бизнеса на производителите на стъкло.

Ръководство на Шишеджам  планира да продължи да расте чрез инвестиции, нови партньорства и придобивания.
 
Компанията разполага с 44 производствени обекти, и е третият по-големина производител на стъклени изделия в света,  петият за производството на стъклени съдове и плоско стъкло. Освен това, Шишеджам е лидер в Европа за производство на плоско стъкло и е в топ 10 в света за производство на калцинирана сода.

Шишеджам Груп ще участва в международно изложение за прозорци «Eurasia Window – 2017″ в Истанбул, Турция от 8-11 март, и кани всички желаещи да посетят на щанд номер 1406 в зала №14.