Въпреки предизвикателствата 2021 изглежда обещаващо за бизнеса с врати и прозорци

от | 23.12.20 | Новини

window ware

Със сигурност може да се каже, че 2020 г. бе изключително предизвикателна година. Въпреки огромните сътресения, предизвикани от борбата с глобалната пандемия, управляващият директор на Window Ware Сам Нукай твърди, че 2021 г. вероятно ще бъде силна година за стъклото и стъклопакетите във Великобритания.

2020 г. може би беше най-странната, най-трудната година в живота на цяло едно поколение, но още през март, когато беше обявен локдаун, не мисля, че някой очакваше, че тя също ще се окаже изключително успешна за много британски компании за остъкляване.

Когато ограниченията бяха облекчени за първи път през лятото, фирмите в целия сектор предпазливо започнаха да се отварят отново съгласно насоките за безопасност, включително взимайки строги мерки за социално дистанциране и постепенно връщане на служителите на работа.

Голямото предизвикателство обаче беше, че никой не можеше да предскаже точно обема на бизнеса. Щеше ли да изчезне търсенето през дългите три месеца локдаун? Дали собствениците наистина ще мислят за подобрения в жилищата си във време на национална криза? Притеснението тогава беше разбираемо, но впоследствие се установи, че не е било нужно.

Когато първият локдаун приключи,  Обединеното кралство се върна с огромен интерес към прозорците, вратите и зимните градини – до такава степен, че много фирми, включително Window Ware, продължиха да се радват на няколко рекордни месеца подред. И така, откъде идва това огромно търсене?

window ware

Промяна на поведението
В началото мнозина подозираха, че приливът на поръчки и запитвания, които предприятията получават, са само резултат от задържаното търсене от тримесечното блокиране. Когато този резерв беше изчистен, те очакваха бизнесът да се забави значително.  Всъщност търсенето не изчезна, а летните и есенните месеци продължиха да бъдат едни от най-натоварените и най-успешните в новата история на бранша.

Локдаунът принуди милиони хора да прекарват на закрито повече време от когато и да било и изглежда подобренията в дома минаха много напред в списъка с приоритети. В комбинация с ограниченията за пътуване, които премахнаха възможността за ваканции в чужбина, хиляди собственици на жилища явно решиха да насочат средства към прозорци, врати, зимни градини, разширения и други.

Какво предстои?
Сега, когато 2020 г. приключва, въпросът, който мнозина в бранша си задават, е „Колко дълго ще продължи това?“.  Според Сам Нукай най-добрият начин е това да се разглежда като ускоряване на тенденция, която вече набира скорост от години. Преди хората разглеждаха прозорците, вратите и други продукти за подобряване на дома от практическа гледна точка – искаха нещо, което да е достъпно и да работи. От началото на хилядолетието това се промени и сега хората са много по-взискателни. Те искат качествени продукти, които да отразяват собственото им усещане за стил и външен вид на дома.

Според Сам Нукай коронавирусът само ще засили тази тенденция. Дори когато пандемията приключи, той подозира, че много повече хора ще продължат да работят от вкъщи, което само ще увеличи търсенето на градински офиси, преустройства на тавански помещения, разширения или оформяне на домашна среда, която е просто приятна за прекарване на времето.